www.pyrkiwpodrozy.com. Wszelkie prawa zastrzeżone.

pyrkiwpodrozy.com

Powrót do Relacji

Galeria zdjęć:

Relacja:

Wyprawa samochodowa na Bałkany, IX-X 2017

Serbia, Macedonia, Albania,Czarnogóra, Bośnia i Hercegowina

Plan

Wyprawa na Bałkany to nasza pierwsza poważna wyprawa samochodem. Jedziemy na przełomie września i października, już po sezonie.

Podróż

Wyruszamy z Warszawy w piątek około 16ej. Ok. 22-giej docieramy do noclegu w Czechach, za Ostrawą. Wstajemy o 5:30 i ruszamy, aby dzieci pospały w samochodzie póki jest ciemno. Plan się udaje, budzą się dopiero na Węgrzech. Dzięki temu o 12ej jesteśmy już w Serbii, nad jeziorem Palic.

Przed wyjazdem martwiliśmy się, jak dzieci zniosą tak długie przejazdy samochodem. Okazało się, że było całkiem ok. Staraliśmy się jechać jednego dnia max 6 godzin, stawać często na postoje, czasem ruszać nad ranem aby dzieci pospały w samochodzie. Super sprawdziły się też audiobooki z książkami dla dzieci :)

Serbia

Jezioro Palic

Pierwszy przystanek to jezioro Palic. Trafiamy na jakieś święto/festyn, są stragany itd. Wypoczywamy po podróży.

Belgrad

Belgrad to miasto bardzo imprezowe. Świetne, bardzo pomysłowe knajpy. Zwiedzamy twierdzę, starówkę, cerkiew. Mieszkamy w wynajętym mieszkaniu tuż koło starówki. Miasto zachęca, by przylecieć tu jeszcze kiedyś, chociażby na dłuższy weekend.

Macedonia

Skopje

Skopje przytłacza nieco dużą ilością pomników. Co chwilę jakiś rycerz na koniu. Zwiedzamy starówkę. Najfajniejsza jest wycieczka za miasto, nad Kanion Matka. Wyprawa łodzią, zwiedzanie jaskini.

Ochryda

Macedonia jest najbardziej znana z jeziora Ochrydzkiego. I słusznie. Fajne miasteczko, piękne jezioro. W okolicy kilka ciekawych rzeczy do zwiedzania - m.in. odtworzona historyczna osada na wodzie i stary klasztor. Miejsce zdecydowanie warte zobaczenia.

Albania

Golem, Durres, Berat

Albania to kraj zdecydowanie najbardziej egzotyczny z tych odwiedzonych na Bałkanach. Wciąż nie ma wielu turystów a rzeczy w stylu sprzedaży obwoźnej z osiołków na plaży dodają Albanii uroku.

Kilka nocy spędzamy w Golem, w hotelu na plaży. Na początku października pogoda jest plażowa, można się kąpać. Zwiedzamy Berat i Durres. Albania ma świetne plaże, zdecydowanie lepsze niż w Czarnogórze.

Kruja, Szkodra

W Kruja - starożytnej stolicy Albanii - mamy jeden z najfajniejszych noclegów. Miasto jest na wzgórzu, a na samym szczycie, tuż koło głównej atrakcji czyli zamku są 2 domy z pokojami do wynajęcia. Śpimy w Rooms Emiliano, widoki są świetne. Po drodze do Czarnogóry odwiedzamy jeszcze Szkodrę.

Czarnogóra

Ulcinj, Stary Bar, Petrovac na Moru, Budva

W Czarnogórze spędzamy kilka nocy na wybrzeżu. Przyjemne miasteczka, ciasne uliczki starówek, kamieniste plaże, bardzo dużo Rosjan, góry zaczynające się zaraz przy brzegu morza.

Kotor

Miasto zdecydowanie zasługuje na swoją sławę. Piękna zatoka, ogromne statki wycieczkowe, niezniszczona starówka. Wynajmujemy mieszkanie w obrębie starówki (Neda Apartments), w oryginalnym budynku zbudowanym ok. roku 1400 :)

Bośnia i Hercegowina

Mostar, Sarajewo

Mostar ma fajny klimat. Ładna starówka, świetne restauracje. Zwiedzamy, jeździmy po okolicy.

W Sarajewie cały czas widać ślady wojny. Zwiedzamy starówkę, bazar czy np. lokalny browar.

Powrót

W drodze powrotnej nocujemy w Pecz na Węgrzech. Rano zwiedzamy miasto, robimy dłuższy przystanek w Bratysławie w muzeum z atrakcjami dla dzieci. Następnie nocleg w Ostrawie i powrót do Polski.